środa, 30 lipca 2014

Szyby (FROM: Dotyk)

 -DOTYK-
Jestem kobietą \ Będę śniła \ Dotyk \ Szyby \ Niebo to my \ Nie opuszczaj mnie \ Litania \ Kasztany \ Pada śnieg \ To nie ja \ Jej portret
Szyby - piosenka pochodząca z legendarnego albumu "Dotyk". Kompozycja została napisana przez siostry Miklaszewskie oraz skomponowana przez Janusza Stokłosę na potrzeby musicalu METRO, w którym Edyta Górniak grała (wymiennie z Katarzyną Groniec) rolę pierwszoplanową Anki. Piosenka w wykonaniu Katarzyny Groniec została wydana na płycie z piosenkami musicalu Metro, natomiast nie została wydana na żadnej
z długogrających płyt wokalistki.

Edyta Górniak - Szyby /AUDIO/


Twórcy utworu:
muzyka: Janusz Stokłosa
słowa: Agata Miklaszewska, Maryna Miklaszewska
produkcja, dodatkowa aranżacja, realizacja, mix: Rafał Paczkowski
produkcja, dodatkowa aranżacja, fortepian elektryczny, instrumenty klawiszowe, programowanie: Wojtek Olszak
gitara: Michał Grymuza
bass: Wojtek Pilichowski
perkusja: Michał Dąbrówka
trąbka: Andrzej Biskupski

Tekst piosenki:
I nikt nie powiedział: Zostań...

Pytają wszyscy, skąd jesteś i co robisz
To im wystarczy, że imię jakieś masz
Nie próbuj opowiadać i mówić im o sobie
Bo zamiast Ciebie oni widzą twarz

Myślałam wtedy, że nie ma na co czekać
Czas szybko mija, a życie jedno jest
To nie był łatwy gest, mówili, że uciekam
Z biletem w dłoni, w jedną stronę rejs

Co dzień ta sama zabawa się zaczyna
I przypomina dziecinne Twoje sny
Chcesz rozbić taflę szkła, a ona się ugina
I tam są wszyscy, a na przeciw - Ty
Chcesz rozbić taflę szkła, a ona się ugina
I tam są wszyscy, a na przeciw - Ty

Zostałam sama, więc piszę długie listy
Pieniędzy nie mam, zbyt mało jeszcze wiem
Poznaję dużo słów, rozumiem prawie wszystko
A świat wygląda, jakby był za szkłem

Codziennie rano przez brudne patrząc okno
Próbuję wierzyć, że przetrze się ta mgła
Że będę mogła znów naprawdę czegoś dotknąć
I cud się stanie - zniknie tafla szkła

Co dzień ta sama zabawa się zaczyna
I przypomina dziecinne Twoje sny
Chcesz rozbić taflę szkła, a ona się ugina
I tam są wszyscy, a na przeciw - Ty
Chcesz rozbić taflę szkła, a ona się ugina
I tam są wszyscy, a na przeciw - Ty

...więc odeszłam

 PIOSENKA ZNAJDUJE SIĘ NA ALBUMACH: