środa, 30 lipca 2014

Jestem kobietą (FROM: Dotyk)

 -DOTYK-
Jestem kobietą \ Będę śniła \ Dotyk \ Szyby \ Niebo to my \ Nie opuszczaj mnie \ Litania \ Kasztany \ Pada śnieg \ To nie ja \ Jej portret

Jestem kobietą - drugi singiel Edyty Górniak promujący płytę "Dotyk". Piosenka
z miejsca stała się hitem. Do utworu powstał również teledysk w reżyserii Garetha Robertsa, który jest do dzisiaj jednym z najlepszych teledysków w polskiej historii muzycznych klipów. Piosenka została wydana na singlu zbiorowym wraz z piosenkami: Magdy Umer, Raz Dwa Trzy, Roberta Janowskiego oraz Marka Jackowskiego. Piosenka została wydana przez Pomaton EMI.

Twórcy utworu:

muzyka: Wojtek Olszak
słowa: Jacek Cygan
produkcja, aranżacja, instrumenty klawiszowe, programowanie: Wojtek Olszak
realizacja i mix podkładu (Studio Sonus, Łomianki): Jacek Hamela i Wojtek Olszak
realizacja i mix wokalu (Studio Buffo, Warszawa): Rafał Paczkowski
gitara: Michał Grymuza
bass: Wojtek Pilichowski
perkusja: Michał Dąbrówka
saksofon: Mariusz "Fazi" Mielczarek

Edyta Górniak - Jestem kobietą /MUSIC VIDEO/

Charts/Nagrody (Notowania - maksymalna pozycja - dane, które udało się uzyskać):
Lista Przebojów Programu Trzeciego: 3 miejsce
Nagroda Muzyczna Fryderyk 1994 - teledysk roku: nominacja
Nagroda Muzyczna Fryderyk 1995 - teledysk roku: nominacja

Tekst piosenki:

Słodkie żywioły we mnie śpią
Mogę lawiną runąć złą
Żarem pustyni spalam cię
Fatamorganą staję się

Czasem jak odpływ zwalam z nóg
Czasem jak przypływ sięgam ust
A gdy pogodną chwilę masz
Spadam jak mgła

Jestem kobietą
Wodą ogniem burzą perłą na dnie
Wolna jak rzeka
Nigdy nigdy nie poddam się

Jestem kobietą
Jestem dobrem jestem złem
Jestem wodą jestem ogniem
Jawą i snem

Mogę lodowcem sięgać chmur
Mogę Niagarą spadać w dół
Mogę jak Etna zbudzić się
Więc nie złość mnie

Jestem kobietą
Wodą ogniem burzą perłą na dnie
Wolna jak rzeka
Nigdy nigdy nie poddam się

Jestem kobietą
Jestem dobrem jestem złem
Jestem wodą jestem ogniem
Jawą i snem...

Jestem

Jestem kobietą
Wodą ogniem burzą perłą na dnie
Wolna jak rzeka
Nigdy nigdy nigdy nigdy nie nie poddam się

Jestem dobrem jestem złem
Jestem kobieta
Jestem kobieta
Jestem kobieta
Jestem kobieta
Nigdy nigdy nie poddam się Jestem kobieta
Nigdy nigdy nie

PIOSENKA ZNAJDUJE SIĘ NA ALBUMACH: