czwartek, 19 lipca 2012

Współpraca z zespołem Sweet Noise…


Edyta Górniak została zaproszona przez zespół muzyki alternatywnej Sweet Noise do nagrania specjalnej wersji utworu "Nie było", która promowała siódmy album zespoły "Revolta". Płyta dotarła do 10 miejsca na Oficjalnej Liście Sprzedaży OLIS. Natomiast piosenka z udziałem Górniak do 4 miejsca na Liście Przebojów Programu Trzeciego. 
Nie było - utwór polskiej grupy muzycznej Sweet Noise. Kompozycja autorstwa Tomasza "Magica" Osińskiego i Piotra "Glacy" Mohameda w oryginalne ukazała się w 2002 roku na albumie pt. Czas Ludzi Cienia. Piosenka w formie promocyjnego singla ukazała się także w 2002 roku. W ramach promocji do utworu został zrealizowany teledysk który wyreżyserował Mikołaj Górecki.
Seet Noise - Nie było (wersja oryginalna)

W 2003 roku utwór "Nie było" ukazał się na albumie pt. Revolta. Przearanżowana piosenka została zrealizowana z gościnnym udziałem wokalistki popowej Edyty Górniak. Utwór w formie promocyjnego singla ukazał się w 2004 roku. 

Kompozycja była promowana w wybranych rozgłośniach radiowych, zajęła m.in. 4. miejsce na Liście Przebojów Programu Trzeciego czy też 11. miejsce na Szczecińskiej Liście Przebojów. Do nowej wersji nakręcono także teledysk, który wyreżyserowali Michał Gazda i Piotr "Glaca" Mohamed. Edyta Górniak nie mogła pojawić się na planie teledysku z powodu zaawansowanej ciąży. 
Sweet Noise i Edyta Górniak - Nie było (Revolta version)

Caps z teledysku do "Nie było"
Tekst piosenki: 
Gdzieś na dnie
Taki jak ty
Rozdarty, słaby, złamany, zły
Zaszczuty w świecie paranoi i strachu
Ambicji, honoru i walki

Czuję się odarty z uczuć
Z moich myśli, zgwałcony
Mentalnie poniżony
Oszukany przez tych, którym
Swoje życie oddałem i ślepo ufałem
Przez wszystkich moich ludzi, których tak bardzo kochałem

Przed nikim czoła nie chylę
Odrzucam te chwile
I wszystkie słowa, którymi
Złamali, opętali
Odrzucam boga, dogmaty, świętości, herezje
Odrzucam pustą poezję
Wszystkie ich oczy puste

Ich nigdy, nigdy nie było
Nigdy nie było, nigdy nie było
Miłości nigdy nie było
I ciebie nigdy nie było
Miłości nigdy nie było
Nas nie było

Ich nigdy nie było

Tu gdzie jestem już nikogo nie ma
Tak jak kiedyś powiedziałeś zostałem sam
Chcesz wiedzieć jak jest?
Tu gdzie jestem już nikogo nie ma

Ich nigdy nie było

Nie ma mnie dla waszych państw,
systemów, korporacji, granic, religii,
podziałów, pogardy, wyzysku, kłamstw.
Dla was nigdy się nie narodziłem , nie byłem, nie żyłem.
Z miejsca, w którym już nikogo nie ma.
Ich nigdy nie było